Czerwiec, 2015

W peletonie

Czwartek, 11 czerwca 2015 | dodano:11.06.2015 Kategoria 21-40 km, Po górkach
  • Sprzęt: Lapierre S Tech 300
Dziś do naszego peletonu dołączył Szymek - można powiedzieć, że zawodowiec bo mający za sobą starty w Tour de Pologne Amatorów i Klasyki Beskidzkim, miał jechać jeszcze Łukasz - lider wszystkich okolicznych segmentów, ale ostatecznie nie dał rady i pojechaliśmy w w czwórkę.

Zanim jednak wyruszyliśmy na trasę musiałem jeszcze jechać do Krzyśka bo zadzwonił, że ma przebitą przednią dętkę. Musiałem go więc poratować dętką, a dodatkowo miałem odzyskać i zamontować do siebie czujnik prędkości i kadencji do Garmina. Niestety gdy ruszyłem z domu mój GPS dał mi komunikat - Słaba bateria. Zanim dojechałem do Krzyśka całkiem padł - chyba musiałem go zostawić włączonego i przez te dwa dni od ostatniego treningu się po prostu rozładował:( Krzysiek na chwilę podpiął go pod ładowanie, zmieniliśmy dętkę, założyliśmy kadencje do mojego Peugeota i ruszyliśmy na rynek, gdzie mieliśmy się spotkać z Maćkiem i Szymkiem.
Zebranie grupy trochę trwało, ale po kilkunastu minutach ruszyliśmy na trasę, cel pętla treningowa nieobecnego dziś Łukasza. Garmina ponownie włączyłem dopiero jak ruszyliśmy wszyscy razem, dodatkowo postanowiłem odpalić jeszcze ridewithgps na komórce, bo było raczej pewne, że Garmin do końca treningu nie pociągnie.

Początek trasy dość łatwy, poprowadziłem nasz mały peleton przez strefę przemysłową do Podgrabia - prędkość około 32 km/h. Następnie zmianę dał Szymek, a potem Krzysiek którzy trochę przyspieszyli i tym sposobem dojechaliśmy do Węgrzc Wielkich, gdzie kończyła płaska część trasy. Na początek krótki podjazd w Węgrzcach, a potem po zjeździe kolejny na dojeździe do Zakrzowa, tą drugą górkę próbowałem pokonać z dużej tarczy z przodu, wcześniej na zjeździe i na płaskim rozpędziłem rower i na podjazd wpadłem z dużą prędkością, pary brakło pod sam koniec górki, ale i tak wjechałem bardzo szybko.

Dalej kawałek po płaskim i podjazd pod Słomiróg, tym razem poszedłem tam z cały sił, przez chwilę gonił mnie Krzysiek, ale potem i jemu odjechałem. Wysiłek się opłacał, udało się poprawić rekord na segmencie z przed 2 dni o 16 sekund nowy rekord to 1:40,2 s (średnia 21,37 km/h). Dalej zjazd do Zakrzowa i lekka górka w kierunku wiaduktu, znów poszedłem bardzo mocno. Potem zjazd i przed nami czekała Winnica. Nie rozpędzałem się za bardzo przed górką, ale sam podjazd poszedłem dość mocno, brak prędkości początkowej sprawił jednak, że górka szybko mnie zatrzymała. Tu popisał się swoją mocą Szymek, który wcześnie nie walczył na segmentach, zredukował bieg i na miękkim przełożeniu bez problemu mi odjechał, na górce nawet nie wyglądał na specjalnie zmęczonego.
Po chwili dojechał Krzysiek, Szymek wziął od niego GPSa i postanowił podjechać górkę jeszcze raz, tym razem już się zmęczył, ale wykręcił średnią powyżej 23 km bijąc mój rekord o 6 sekund. Szymek jeździ pod górę na dość miękkim przełożeniu, ale idzie mu to na prawdę dobrze. Ja wjechałem podjazd o 11 sekund gorzej od mojego rekordu jednak z miarę z niezłą kadencją 84, Szymek kręcił zdecydowanie szybciej, a ja już nie miałem z czego zredukować.

Z Winnicy zjechaliśmy w dół i skręciliśmy na podjazd do Dąbrowy od strony Brzezia. Tym razem nie było walki na segmencie, bo szykowaliśmy się na Dąbrowę od strony Szarowa. Ponieważ jechaliśmy pętlę Łukasza to trzeba było zrobić podjazd po OSP w Dąbrowie w wersji dłuższej czyli od wiaduktu kolejowego. Zjechałem więc pod sam wiadukt, a Krzysiek z Szymkiem nawrócili trochę wcześniej na skrzyżowaniu, zanim ruszyłem zatrzymał mnie jeszcze przejeżdżający samochód, w rezultacie już na starcie straciłem do Krzyśka i Szymka chyba ze 150 metrów. Oni pierwszej części podjazdu nie cisnęli za mocno, więc zaraz po wjeździe na ten bardziej stromy odcinek minąłem ich i popędziłem do przodu. Szymek początkowo został z Krzyśkiem, ale przyspieszył i przed szczytem wzniesienia jeszcze mnie minął.

Zaraz za tym podjazdem padł mi GPS, więc dalej ślad notowała już tylko komórka. Krzysiek walczył jeszcze na segmencie Wietrzna prosta w Staniątkach, swój rekord poprawił, ale do mojego jeszcze mu brakuje. Dalej było już bardzo spokojnie, bez walki na segmencie na Dębowej, bez napinki powoli dojechałem sobie do domu.

Dzisiejsza wycieczka w miarę udana, choć mówiąc szczerze nie czułem się dziś najlepiej, dużo lepiej jechało mi się dwa dni temu. Padł segment pod Słomiróg, tym razem pojechałem bez żadnej rezerwy i nowy czas będzie już ciężki do poprawienia. Szymek pokazał mi dziś lekkość jazdy na najbardziej stromych górkach pod Winnicę i pod Dąbrowę, on co prawda nie walczy na segmentach i początkowo część trasy się oszczędzał, ale było widać było u niego moc pod górę. Co prawda Szymek waży jedynie 64 kg i ma dużo lepszy rower ode mnie ale dziś sporo mi do niego brakowało.

Cały czas poluję na jakąś współczesną szosówkę, mój budżet jest niestety mocno ograniczony, a chciałbym trafić jakiś rower w dobrym stanie, więc całkiem możliwe, że jeszcze przez jakiś czas pojeżdżę na Peugeocie.

Biskupice, Suchoraba, Brzezie, Dąbrowa

Wtorek, 9 czerwca 2015 | dodano:09.06.2015 Kategoria 41-60 km, Po górkach, samotnie
Dziś koło 18 miałem jechać z Krzyśkiem i Maćkiem na kolejny trening szosowy, ale Krzysiek zadzwonił, że dadzą radę jechać dopiero około 19, więc postanowiłem wcześniej przejechać się sam.

Moim celem był stromy podjazd w Biskupicach. Na początek pojechałem do Staniątek, tam dość wolno podjechałem pod Staniątki Górne i ruszyłem na Słomiróg, gdzie czekał mnie podjazd. Górka ta nie jest jakoś specjalnie ciężka (590 m, 7,2%) ale zawsze sprawiała mi spore problemy. Pocisnąłem pod górę dość mocno, choć chyba miałem jeszcze rezerwy - ostatecznie wyszedł rekord na segmencie 1:56,4 (średnia 18,39 km/h) i udało mi się wskoczyć na 2 miejsce na tym segmencie na GC. Potem chwila zjazdu i znów podjazd do granic Gminy Niepołomice, dalej zjazd do Bodzanowa i kolejny podjazd, następnie zjazd do drogi 94 i znów podjazd.

W zasadzie od drogi 94 aż do samego szczytu wzniesienia w Sułowie miałem się już wspinać, jednak zasadniczy podjazd w Biskupicach zaczyna się dopiero po przecięciu drogi 966. Tak naprawdę nie wiedziałem dokładnie w którym miejscu rozpoczyna się podjazd, więc jego początek pojechałem dość wolno, zasadnicza stromizna w postaci dwóch bardzo stromych ścianek z nachyleniem rzędu 11-14% następuję dopiero za kościołem w Biskupicach. Na te ścianki wjechałem na przełożeniu 39x28 i w pewnym momencie przydało by się trochę lżejsze przełożenie, w najbardziej stromych miejscach jechałem z prędkością około 8-9 km/h, ale robiłem to dość spokojnie w siodełku. Muszę powiedzieć, że podjazd wszedł mi w miarę bez problemu, oczywiście zmęczyłem się trochę, ale nie musiałem jakoś bardzo przepychać pedałów. Ostatecznie na podjeździe (1,82 km; 6,4%; najbardziej stromy odcinek to 700 m, średnio 9,3% maks 13-14%) wykręciłem czas 6:42,4 średnia 16,28 km/h - to wynik lepszy od mojego poprzedniego rekordu o 1:21,0 a od wyniku z marca tego roku gdy jechałem na Lapierrze aż o 2:10,0 to naprawdę sporo.

Z Sułowa chciałem jechać na Chorągwicę, ale stwierdziłem, że jednak pojadę na Łazany. Najpierw miałem więc fajny zjazd i potem kolejną dość stromą ściankę nachyleniem ponad 10%. Przez Łazany w dół, dalej do Zabłocia, gdzie postanowiłem zmierzyć się kolejną stromą ścianką. Kiedyś dawno temu jechałem tędy podczas wycieczki do Gdowa i na tym podjeździe prowadzącym w kierunku Suchoraby musiałem pchać rower do góry, później wiele razy mierzyłem się z tym podjazdem i oczywiście już go podjeżdżałem, ale zawsze było tu ciężko. Podjazd ma jakieś 700 metrów długości i 51 metrów przewyższenia (średnie nachylenie 8%), początkowo jest leciutko pod górę, ale potem następują strome ścianki z nachyleniem dochodzącym do 13% - dziś udało mi się wykręcić czas 3:21,0 średnia 13,4 km/h. Podjazd jakich wiele w tych okolicach, a kiedyś wydawał mi się tak strasznie ciężki.

Gdy byłem w Łazanach to zadzwoniłem do Krzyśka i umówiłem się z nim na szczycie górki w Brzeziu, przejechałem więc koło cmentarza wojennego w Suchorabie, zjechałem pod szkołę, podjechałem do Zborczyc i zjechałem przez Czyżów do drogi 94. Potem jeszcze krótki podjazd w kierunku Brzezia, kawałek po płaskim i podjazd serpentynami pod kominki. Okazało się, że Krzysiek i Maciek dopiero zaczynają atakować ten podjazd, więc miałem chwilę czasu na odpoczynek. Samotnie przejechałem więc dystans 29,5 km w czasie 1:10:35 średnia 25 km/h, przewyższenia 491 m.

Po kilku minutach dojechał najpierw Krzysiek i potem Maciek, chwilę sobie dychneli i ruszyliśmy w dół na Łysokanie. Potem podjazd pod kościół w Szarowie, zjazd i atak na segment OSP w Dąbrowie. W zasadzie miałem nie ścigać się pod górkę, ale jak zobaczyłem, że zarówno Krzysiek jak i Maciek mi uciekają to pomyślałem, że tak być nie może:) Nacisnąłem mocniej na pedały, dość szybko wyprzedziłem Maćka, ale Krzysiek mocno ciągnął do góry. Przed największą stromizną minąłem również Krzyśka i pojechałem do góry, niestety przed samym szczytem miałem problem z przerzutką i coś mi zaczął łańcuch przeskakiwać, fakt że chyba nie do końca dobre pociągnąłem manetkę, a potem na dużej stromiźnie już mi było ciężko to poprawić, ale przeskakujący łańcuch wybił mnie całkiem z rytmu i chyba kosztował mnie rekord na tym segmencie (zabrakło 0,4 s).

Potem nastąpiła seria zjazdów i segment Wietrzna prosta w Staniątkach, tym razem nie pojechałem do przodu, ruszył za to Krzysiek, siadłem mu na koło i czekałem. Początkowo jechał w granicach 35 km/h, ale pod koniec zaczął zwalniać, wrzuciłem więc twardsze przełożenie i ruszyłem bardzo mocno do przodu. Jak się jednak okazało mój mocny finisz nie wystarczył na rekord - zabrakło 1,5 s.

Dalej zjazd, przejazd przez las i ostatni segment na Dębowej, próbowałem ruszyć mocniej do przodu, ale trochę wiało i chyba też nie miałem już sił, zwolniłem wyprzedził mnie Krzysiek, ale on też po chwili zrezygnował i już wolniutko dojechałem sobie do domu.

Wycieczka udana, nowy zestaw napędowy i wyrobiona na dojazdach do pracy forma, pozwala mi wciągnąć bez problemu pod wszystkie górki w okolicy, nawet te dość strome. Niestety brakuje mi klamkomanetek, źle zrzucony bieg pod Dąbrowę kosztował mnie rekord, muszę zacząć się rozglądać za nową (chyba używaną) szosówką na treningi, a mój poczciwy Peugeot pozostanie tylko rowerem dojazdowym do pracy.

Praca #17 - na szosówce

Poniedziałek, 8 czerwca 2015 | dodano:09.06.2015 Kategoria 21-40 km, Po płaskim, praca, samotnie
Po kilku dniach przerwy do roweru i spacerów po Beskidzie Sądeckim z ciężkim plecakiem wypełniony marudzącym brzdącem, dziś trochę z konieczności pojechałem rowerem do pracy.

Tempo do pracy dość wolne, jechało mi się ciężko, jakoś nie mogłem się wkręcić na właściwe obroty. W zasadzie stwierdziłem, że nie będę też finiszował, ale równym tempem dojadę do szkoły, ale jak zobaczyłem, że jest szansa na czas poniżej 27 minut to na ostatnich metrach trochę docisnąłem. Ostatecznie wykręciłem czas 26:54 i średnią 30,3 km/h.

Gdy tylko wyszedłem z pracy to od razu zobaczyłem, że mocno wieje. Jak ruszyłem, to stwierdziłem, że o dziwo wiatr jest dziś moim sprzymierzeńcem:) Rozpędziłem, więc rower i jazda. Odcinek do Puszczy Niepołomickiej pokonałem tempem ekspresowym i wtedy pomyślałem sobie, że może zawalczył bym na segmencie. Co prawda w Puszczy wiatr już nie pomagał, a nawet momentami lekko przeszkadzał, ale byłem rozpędzony, więc na twardym przełożeniu 52x16 cisnąłem przez cały segment. Do Sitowca jeszcze jakoś szło, ale potem zacząłem słabnąć, siłą woli jakoś cisnąłem dalej, na końcowych metrach miałem już autentycznie dość i jak tylko minąłem metę segmentu to musiałem odsapnąć. Ostatecznie jednak rekord pobiłem mój czas to 10:49 (średnia 35,63 km/h) i jest wynik lepszy o 18 sekund od poprzedniego rekordu.

Mocne tempo zarówno na odcinku do Puszczy jak i później na segmencie przełożyło się na bardzo dobry czas w całej drodze powrotnej. Mimo zwolnienia w mieście i zatrzymania w rynku wykręciłem czas 24:25 (średnia 34,3 km/h) - tak szybko jeszcze nigdy nie jechałem. Bardzo mocna droga powrotna przełożyła się też na rekordową średnią na całej trasie, mimo dość przeciętnego czasu na odcinku do pracy, wykręciłem czas 51:19 (średnia 32,2 km/h).
Na segmentach:
- do pracy - brak pomiaru (rekord 11,34 średnia 33,27 km/h - samotnie, 10:27 - średnia 36,84 km/h z Krzyśkiem)
- z pracy - 10:49 średnia 35,63 km/h (dotychczasowy rekord 11,07 średnia 34,71 km/h)

Do pracy:
dyst.: 13,60 km; czas: 26:54; średnia: 30,3 km/h.
Z pracy: dyst.: 13,95 km; czas: 24:25; średnia: 34,3 km/h.

Góra Parkowa

Niedziela, 7 czerwca 2015 | dodano:09.06.2015 Kategoria pieszo, wycieczki piesze, Z córką, Z Żoną / Narzeczoną
  • Aktywność: Wędrówka
Ostatni dzień naszych rodzinnych mini wakacji postanowiliśmy spędzić w Krynicy i przy okazji zdobyć Górę Parkową. Wsadzenie Emilki do nosidełka znów było problematyczne, ale jak już się tam znalazła to siedziała w miarę spokojnie.

Górę Parkową postanowiliśmy zdobywać wchodząc na nią po szlaku - jest to droga trochę na około, ale za to prowadzi ładnymi leśnymi ścieżkami. Muszę powiedzieć, że trochę się zmachałem idąc po górę, ale po jakiś 40 minutach marszu byliśmy na miejscu. Na szczycie oczywiście dłuższa przerwa na jedzenie i zabawę na placu zabaw.

W dół postanowiliśmy iść alejkami, jest ich tak dużo, że ciężko się zdecydować którą iść, ale jakoś udało nam się zejść na deptak w Krynicy:) Potem jeszcze trochę zabawy w fontannie, jedzenie, małe zakupy i do domu.

Krynica - Przełęcz Krzyżowa

Sobota, 6 czerwca 2015 | dodano:08.06.2015 Kategoria pieszo, wycieczki piesze, Z córką, Z Żoną / Narzeczoną
  • Aktywność: Wędrówka
Po udanym teście nosidełka, dziś postanowiliśmy zdobyć Jaworzynę Krynicką - oczywiście na szczyt zamierzaliśmy wjechać kolejką, ale żeby nie było za łatwo to z Krynicy do dolnej stacji kolejki w Dolinie Czarnego Potoku postanowiliśmy dojść szlakiem zielonym przez Przełęcz Krzyżową. Niby blisko ale jak się okazało droga ta była jednak sporym wyzwaniem.

Samochód zostawiliśmy w centrum Krynicy i drogę. Na początek po asfalcie a potem po kostce brukowej, ale to mocno w górę ulicą Zieloną. Od samego rano było bardzo gorąco a Emilce wyraźnie nie bardzo się dzisiejsza wycieczka podobała i w zasadzie od samego początku była marudna. Po przejściu ul. Zielonej weszliśmy w las, droga cały czas prowadziła stromo pod górę, zrobiliśmy mały postój po którym Emilkę z krzykiem wsadziliśmy z powrotem do nosidełka. Po kilkudziesięciu minutach doszliśmy na Przełęcz Krzyżową (769 m npm) gdzie musieliśmy zrobić dłuższy postój. Wyjęta z nosidełka Emilka moment odzyskała dobry humor, niestety oo przerwie gdy wsadzaliśmy ją do nosidełka znów ryk:(

Na szczęście teraz już było tylko w dół i stosunkowo blisko do Doliny Czarnego Potoku, gdzie znajdowała się stacja kolejki. Kupiliśmy bilety i wyjechaliśmy na Jaworzynę, na szczycie Emilka strasznie rozrabiała, biegała i zbierała kamienie:) Nie zbyt spodobał jej się już sam zjazd na dół, zacząłem się obawiać jak z powrotem wrócimy do Krynicy. Emilka nawet nie chciała słyszeć o ponownym wejściu do nosidełka i uciekała po całym parkingu, żebym jej nie wsadził. Wpadłem na pomysł, że pójdę sam i przyjadę samochodem, ale po chwili namysłu postanowiliśmy jednak wsadzić Emilkę i siłę do nosidełka.

Podejście ponownie do przełęczy było ciężkie zarówno fizyczne (stromo) jak i psychiczne bo dziecko prawie cały czas płakało. Na przełęczy znów zrobiliśmy postój, Emilka od razu poczuła się lepiej i po przerwie o dziwo nawet w nosidełku nie było już tak źle. Spokojnie zeszliśmy sobie do Krynicy szlakiem zielonym. Planowałem co prawda zejście szlakiem niebieskim, ale w tej sytuacji postanowiłem wybrać najkrótszą możliwą drogę do samochodu.

Ta wycieczka trochę mnie zdołowała, okazało się że Emilka nie bardzo chcę siedzieć w nosidełku i nie bardzo podoba jej się dłuższe chodzenie po górach. W planie na ten rok mieliśmy podejście do Morskiego Oka, ale w tej sytuacji trzeba będzie z tego zrezygnować.

Po południu poszliśmy jeszcze na zakupy do Tylicza, przy okazji zwiedziliśmy cerkiew grekokatolicką i zabytkowy drewniany kościół. Emilka o dziwo siedziała w nosidełku dość spokojnie, więc może nie będzie jednak tak źle:)

Spacer z Emilką na plecach po Tyliczu

Piątek, 5 czerwca 2015 | dodano:08.06.2015 Kategoria wycieczki piesze, Z córką, Z Żoną / Narzeczoną
  • VAVG 15:00 km/h
  • VMAX 10:00 km/h
Na długi weekend pojechaliśmy rodzinnie do Tylicza oddalonego o 6 km od Krynicy. Podczas pobytu w górach mieliśmy testować nosidełko na dziecko z zamiarem wędrówki po górach.

Na początek zrobiliśmy sobie kontrolny spacer po Tyliczu. Emilka przy wkładaniu trochę się buntowała, ale potem nawet siedziała spokojnie. Wychodziliśmy dwa razy, najpierw koło południa na obiad i zakupy a potem drugi raz po południu już bardziej zwiedzać (dane wycieczki, tylko z drugiego wyjścia).

Po południu poszliśmy najpierw na rynek w Tyliczu a potem na powstałą niedawno Golgotę. Znajdujący się na wzgórzu za nowym kościołem parafialnym obiekt jest imponujący. Najpierw idzie się ścieżkami w kierunku wysokiej kamiennej wieży, a potem wąskim korytarzem osiąga się szczyt wieży na której stoi krzyż. Całość naprawdę ładna, warto obejrzeć.

Miałem jeszcze plan wyjść na któreś z okolicznych wzgórz, ale nie bardzo wiedziałem którędy. Postanowiłem więc udać się szlakiem czarnym prowadzącym do Krynicy. Przeszliśmy jednak tylko odcinkiem prowadzącym po asfalcie, dalej było straszne błoto, więc zrezygnowaliśmy ze wspinaczki. Inną drogą wróciliśmy do rynku w Tyliczu, gdzie zjedliśmy lody i następnie wróciliśmy na kwaterę.

Pierwsze testy nosidełka wypadły pomyślnie, Emilka nie protestowała a mi szło się nawet nie najgorzej, choć ciężar wiercącego się brządąca czułem wyraźnie.

W Boże Ciało rowerem po Puszczy z Emilką

Czwartek, 4 czerwca 2015 | dodano:08.06.2015 Kategoria 0-20 km, Po płaskim, Przez Puszczę Niepołomicką, Z córką, Z Żoną / Narzeczoną
Popołudniowa wycieczka z żoną i córką do Puszczy Niepołomickiej. W Boże Ciało jak zwykle pogoda była taka sobie, ale na szczęście nie padało, więc po południu załadowałem córkę na rower, wyjątkowo zabrałem z sobą też żonę i ruszyliśmy na wycieczkę rowerową.

Z córką zwykle jeżdżę na plac zabaw i z powrotem, dziś postanowiłem wybrać się dalej, czyli na zarządzamy przez Nadleśnictwo plac przy leśniczówce na Sitowcu.

Na miejsce dojechaliśmy dość sprawnie i na miejscu nadszedł czas na odpoczynek i zabawę, nawet słońce wyszło zza chmur i zaczęło świecić na całego. Po dłuższej przerwie ruszyliśmy z powrotem do Niepołomic z zamiarem odwiedzenia jeszcze placu zabaw. Niestety w drodze powrotne Emilka dość mocno rozrabiała, wykładając swoje nogi na moje plecy. Nie jest to oczywiście zbyt przyjemne, niestety moja córka nie toleruje przypinania nóg do krzesełka, krzyczy wtedy wniebogłosy, musiałem więc próbować jej wytłumaczyć, że ma tak nie robić. Oczywiście maluch wiele sobie z moich uwag nie robi, więc droga powrotna była dość uciążliwa.

Dopiero plac zabaw zaspokoił potrzebę ruchu u mojej córki, potem jeszcze lody i do domu pakować się na wyjazd do Tylicza.

Baczków w grupie

Środa, 3 czerwca 2015 | dodano:08.06.2015 Kategoria 41-60 km, Po płaskim, Przez Puszczę Niepołomicką
Rano wykręciłem nowy rekord do pracy i po południu w zasadzie miałem odpoczywać, ale Krzysiek namówił mnie na kolejny wspólny trening na szosie. Po wczorajszym pagórkowatym treningu dziś miało być płasko, czyli przez Puszczę do Baczkowa.

Wczoraj to ja głównie prowadziłem grupę, a dodatkowo dzisiejszy wyjazd do pracy też dał mi trochę w kość i bolały mnie trochę mięśnie, więc dziś grupę prowadził Krzysiek. Całkiem dobrym tempem dojechaliśmy do Sitowca, gdzie dałem Krzyśkowi zmianę. W rezultacie na segmencie na Drodze Królewskiej wykręciliśmy całkiem niezły czas 11:24 (średnia 33,76 km/h - drugi mój wynik na GC). Na dojeździe do Żubrostrady, trochę zwolniliśmy, ale potem Krzysiek ponownie rozkręcił tempo w okolicach 30 km/h. Tak jechałem sobie spokojnie gdzieś do połowy Żubrostrady, gdzie postanowiłem ruszyć w ucieczkę:) Zza pleców Krzyśka bardzo mocno zaatakowałem, dokręciłem do 46 km/h i szybko odjechałem od peletonu, oczywiście po chwili spuchłem, prędkość spadła najpierw do 40 km/h a potem do 35-36 km/h. Dzięki atakowi szybko zyskałem spory dystans przewagi, który starałem się utrzymywać jadąc w okolicach 35 km/h. Pod koniec Żubrostrady, zacząłem powoli tracić parę, ale mimo wszystko udało mi dojechać do końca lasu z bezpieczną przewagą nad peletonem, ustanawiając przy okazji nowy rekord na segmencie a3 (Droga Królewska + Żubrostrada) czas 31:21, średnia 32,58 km/h - wynik ten daje mi obecnie 3 miejsce na GC.

Dalej już spokojnie dojechaliśmy do sklepu w Baczkowie, gdzie zrobiliśmy sobie postój. W drodze powrotnej jechaliśmy cały czas tempem na 30 km/h z kilometrowymi zmianami. Zmieniałem się głównie ja z Krzyśkiem, Maciek wyszedł na razie tylko raz ma zmianę, ale jak potrenuje to będziemy gonili go częściej na zmianę:) Jazda kilometr z przodu i kilometr na kole pozwala na odpoczynek, ale gdybyśmy jechali kilometr z przodu i dwa na kole, to myślę, że bez problemu można by tempo podkręcić do jakiś 32 km/h.

Wycieczka udana, tempo niezłe, rekord na segmencie do Mikluszowic, choć muszę przyznać, że przyjechałem do domu dość zmęczony.

Praca #16 - na szosówce - znów rekord

Środa, 3 czerwca 2015 | dodano:08.06.2015 Kategoria 21-40 km, Po płaskim, praca, Przez Puszczę Niepołomicką, samotnie
3 czerwca i trzeci raz w czerwcu rowerem do pracy. Dziś miało być całkiem lajtowo, ale jechało mi się dobrze, więc tempo było wysokie. GC nie zmierzył mi segmentu na Drodze Królewskiej, ale pokonałem go ze średnią około 31,54 km/h i na wylocie z lasu miałem średnią około 31 km/h. Stwierdziłem, więc że jest szansa na dobry wynik i jeszcze przyspieszyłem. Średnia rosła a ja dociskałem z całej siły, postanowiłem też wcześniej niż zwykle rozpocząć mocny finisz na metę, więc na jakieś 2 kilometry przed szkołą wrzuciłem twardsze przełożenie i przyspieszyłem.

Już w samej Woli Zabierzowskiej zobaczyłem, że jestem na styku rekordowego czasu, więc do samej mety pełnym gazem. Ostatecznie wykręciłem czas 25:21 czyli o 4 sekundy lepiej niż dotychczasowy rekord.

Pracy jechało mi się ciężko, na długich odcinkach było pod wiatr. Z trudem utrzymywałem średnią powyżej 30 km/h, przejazd przez Rynek oczywiście sprawił, że średnia jeszcze spadła, mimo wszystko udało mi się zanotować czas poniżej 53 minut na całej trasie i średnią 31,2 km/h.
Na segmentach:
- z pracy - 12:24 średnia 31,1 km/h (rekord 11,07 średnia 34,71 km/h)

Do pracy:
dyst.: 13,60 km; czas: 25:21; średnia: 32,1 km/h.
Z pracy: dyst.: 13,94 km; czas: 27:34; średnia: 30,4 km/h.

Szosowo z Maćkiem i Krzyśkiem

Wtorek, 2 czerwca 2015 | dodano:03.06.2015 Kategoria 21-40 km, Po górkach
Około godziny 19 wybrałem się na wieczorny trening szosowy z Maćkiem i Krzyśkiem po okolicznych górkach.

Od dziś moim podstawowym i jedynym rowerem szosowym jest stary poczciwy Peugeot, Lapierra sprzedałem Krzyśkowi. Dziś nadszedł czas na sprawdzenie nowego napędu w moim rowerze na górkach - po zmianie wolnobiegu dysponuję zdecydowanie lżejszymi przełożeniami.

Na początek jedziemy z Krzyśkiem do rynku gdzie czeka Maciek, z rynku jedziemy do Staniątek, przejeżdżamy pod torami i przed nami staje pierwszy podjazd Staniątki Górne - cisnę z całej siły i na szczycie osiągam czas 0:46,6 średnia 31,9 km/h (rekord poprawiony o 5 sekund).

Dalej zjazd i jedziemy na Winnicę. Chciałem się rozpędzić i wziąć podjazd na maksa, ale od początku górki coś mi nie szło, prędkość szybko spadła i na koniec użyłem nawet mojego nowego lekkiego biegu czyli 39x28 - powiem szczerze, że dzięki takiemu przełożeniu udało mi się do samego końca utrzymać dość dobrą kadencje. Rekordu oczywiście nie było, słabo zacząłem i szybko się zmęczyłem, ostatecznie wykręciłem czas: Winnica - long 2:23,4 średnia 19,54 (gorzej od rekordu o prawie 20 sekund), Gruszki (krótsza wersja) 1:50,4 średnia 19,09 km/h (gorzej od rekordu 15 sekund).

Dalej zjazd i skręcamy w prawo na Brzezie, przed nami podjazd Brzezie - kominki. Tym razem nie jechałem na rekord, pod pierwszą górkę, prowadził Krzysiek, dopiero później lekko przyspieszam i jadę do przodu, na serpentynach wrzucam najlżejsze i dobrą kadencją wkręcam na szczyt - nawet bez nadmiernego wysiłku. Dzisiejszy czas 4:09,7 średnia 20,39 km/h, wynik jest gorszy od rekordu z przed 3 dni o 15 sekund, ale dziś zacząłem znacznie wolniej - na tym segmencie mam jeszcze duże rezerwy i myślę, że niedługo tu czas poprawię.

Z Brzezia zjeżdżamy przez Łysokanie do Szarowa - piękny długi zjazd, potem czeka nas niewielki podjazd pod kościół w Szarowie i zapada decyzja, że atakujemy podjazd pod OSP w Dąbrowie w wersji krótkiej. Zjeżdżam w dół, rozpędzam rower i całych sił wpadam na segment, prędkość początkowa około 36 km/h, im wyżej to stromiej i redukuję biegi, pod sam koniec wrzucam 39x28 i o dziwo udaje mi się na tym przyspieszyć. Na szczycie mega zmęczenie, ale rekord wydaje się pewny, ostatecznie wykręciłem czas 1:19,6 średnia 20,29 km/h (wynik poprawiony o prawie 11 sekund).

Dalej zjazd i kolejny segment Wietrzna prosta Staniątki - cisnę z całej siły, a na moje koło załapał się Maciek, udało mi się go zgubić dopiero na ostatnich metrach segmentu, do skrzyżowania dojeżdżam ostatkiem sił, ale jest kolejny rekord: 1:40,0 średnia 36,01 km/h (poprawa o 2,7 sekundy).

Na koniec wycieczki pozostaje nam segment na Dębowej, w zasadzie miałem go sobie odpuścić, ale Krzysiek namawia mnie na walkę. Cisnę od początku z całych sił, a Krzysiek za mną jak cień na kole. W końcówce trochę słabnę, ale rekord jest 1:06,2 średnia 43,86 km/h (poprawa o 1,3 sekundy), ale co ciekawe jadący za mną Krzysiek notuję lepszy o 1,2 czas. Ciekawe z czego to wynikło, czy dogonił mnie na początku segmentu, czy też może jego odczyt z koła okazał się dokładniejszy niż mój szacowany tylko na podstawie GPSa? Druga sprawa jest taka, że ja zjechałem z segmentu ledwo żywy, a Krzysiek nawet nie zdradzał oznak większego zmęczenia, jednak jazda na kole jest dużo łatwiejsza:)

Wyjazd udany, pobiłem rekordy na 4 segmentach, nowe, miększe przełożenie okazało się bardzo pomocne w utrzymaniu dobrej kadencji na bardziej stromych odcinkach.