Cmentarze wojenne na pogórzu

Sobota, 15 sierpnia 2009 | dodano:16.08.2009 Kategoria Po górkach, Zachodniogalicyjskie cmentarze, 41-60 km
  • Podjazdy: 2046 m

Celem wyjazdu było zwiedzenie cmentarzy wojennych z okresu I wojny w IX okręgu cmentarnym, których jeszcze nie odwiedziłem: Wola Nieszkowska-Wichras, Leszczyna, Trzciana, Tarnawa, Kępanów.

Trasa: Łapczyca, Bochnia, Pogwizdów, Zawada, Wola Nieszkowska i przysiółek Wichras (cmentarz 340), Leszczyna (cmentarz 310), Trzciana (cmentarz 309), Ujazd, Zbydniów, Tarnawa (cmentarz 344), Grabie, Kępanów (cmentarz 343), Grabie, Łapanów, Wieruszyce, Wola Wieruszycka, Chrostowa, Stradomka, Nieszkowice Małe, Gierczyce, Łapczyca.

Trasę oceniam jako bardzo trudną, dużo bardzo stromych podjazdów, może nie strasznie długich ale o dużym nachyleniu. Pod przysiółek Wichras w Woli Nieszkowskiej, był tak stromy podjazd jakiego jeszcze nigdy nie jechałem, średnia prędkość pod górę 5 km/h. Od Łapanowa trasa już łatwa - doliną Stradomki, między górami w zasadzie bez większych pojazdów.

Linki do odwiedzonych obiektów:
cmentarz nr 309 - Trzciana, cmentarz nr 310 - Leszczyna, cmentarz nr 340 - Wola Nieszkowska (Wichras), cmentarz nr 343 - Kępanów, cmentarz nr 344 - Tarnawa